Informatikus humor

A komoly dolgokkal nem tréfálok, de a többivel igen

Teljes mértékben egyetértek Karinthy Frigyes költővel, aki ezt írta:
“A humorban nem ismerek tréfát”.  Az informatikus humor sem kivétel ez alól, sőt, ez a kedvencem. Bár van, hogy meg kell magyarázni, ami a viccnek (majdnem) a halála. De a szándék a fontos.

Tudod mi az az informatikus humor? - Akkor majd megtudod.
A mosoly nem kerül semmibe, mégis sokat számít. Az informatikus humor is rátehet egy lapáttal.

Az informatikus humor – ahogy én látom

A vicc lényege a meglepetés. Amire nem számítasz, ami nem odaillik vagy nem úgy illik oda, mint ahogy megszoktad. Ha valaki érti a vicceket, az az intelligencia meglétét mutatja. Azért nem értik a számítógépek a viccet, mert, ahogy Boborján mondta: “nincsen intelligenicicájuk”. Itt egy elemzés is erről, de minek?

A humoristákról némelyek úgy gondolják, hogy buta emberek. Pedig ahhoz, hogy valaki poénokat gyártson, és úgy adja elő, hogy természetesen hasson, ahhoz kell agyi kapacitás és ismeret bőven. Persze nem szabad túlzásokba esni, mert az erőltetett lesz. (Lásd: optimalizmus)

Az informatikusok is emberek, csak nem mindig érteni őket. Például, miért kérdezik állandóan, hogy “Kikapcsolta, bekapcsolta?” (mármint a számítógépet)? Ha problémád van, akkor ez a 0. lépés, vagyis az újraindítás. Ha ezután is él még a probléma, akkor jöhet a hibakeresés. A csodálatos Windows lelkivilága már csak ilyen, hogy a hibák jelentős része megszűnik az újraindítás után. Szerintem egyik informatikus sem szereti ezt a kérdést, de ez megkerülhetetlen.

A felhasználók sem semmik néha. A szakmai nyelvben úgy nevezzük: user error (felhasználói hiba). Vagyis, amikor nem a géppel van a gond, hanem azzal, ahogyan a felhasználók elállítják a beállításokat, vagy nem azt várják a géptől, amire utasították. Itt is vannak érdekességek. “Pedig a jobb felső sarokban  kattintok, de nem történik semmi… Mindjárt leszedem innen ezt a pókhálót, hátha emiatt nem megy.” Ez egy klasszikus, de (majdnem) biztos vagyok benne, hogy ezt a hibát már nem követi el senki sem, amikor távsegítséget vesz igénybe.

A poénok

“Ki a jó rendszergazda?”

Egyes nézetek szerint a jó rendszergazda  reggel kihajtja a rendszerét a rétre, este pedig hazahajta. De ez nem igaz, mert a jó rendszergazda rendszere reggel magától kimegy a rétre, este pedig hazajön.

“Mennyi programozó kell egy villanykörte kicseréléséhez?”

Semennyi. Ez hardver probléma. (Megj.: van olyan programozó, aki kikéri magának, ő nem informatikus.)

“Hol alszanak az álmos bitek?”

A hálókártyán.

Monitor hibaelhárítás

Felhasználó: – A monitorom nem működik.
Rendszergazda: – Be van kapcsolva?
F: – Igen.
R: – Akkor most kapcsolja ki!
F: – Ó, most már működik! Köszönöm.

Figyelmeztetés (GDPR)

Ez a nagymama sütiket használ. A házában való tartózkodással elfogadod a felhasználási feltételeket.

Útközben

– Az ott egy stoppos?
– Nem, csak lájkol minket.

Csillagos jelszó

– Amikor a jelszavamat írom be, csillagok jelennek meg. Miért van ez?
– Ha valaki Ön mögött áll, ne lássa, hogy mit írt be.
– De akkor is ez jelenik meg, ha nincs mögöttem senki!

Jó kérdés

Az USA továbbfejlesztett változata az USB?

Helyes jelszó

– A gép nem fogadja el a jelszavam.
– Próbáld meg kisbetűvel!
– Itt csak nagybetűk vannak a billentyűzeten.

Japán kisfiúk

– Mi van a kezemben?
– Számítógép.
– Igen. De mennyi?

Ki mit mond?

Mit mond a kutya? – Vaú vaú.
Mit mond a cica? – Miaú miaú.
Mit mond az egér? – Klikk klikk.

Remélem, kellemesen lefáradtál.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük